lördag 17 januari 2009

Varsel

Som de flesta vet jobbar jag på Volvo i Braås, är inte antställd av Volvo utan av Fazer Amica. I torsdags ville min chef prata med mig. Jag var varslad på vissa av mina timmar. Jag ska börja jobba 80% den 19 mars. Kommer förlora 4000 kr i månaden, helt sjukt.

Det sjuka är att jag har varit på företaget näst längst, jag tar ett högre ansvar än vissa andra och jag har en högre utbildning än vissa. Svaret jag fick av mina chefer var att jag inte var med i facket. Jag visste inte att de hade förhandlat bort turordningen för att behålla den nya kocken. Givetvis blev jag djupt besviken. Ska jag drabbas av att T inte klarade av sitt jobb från början så att P var tvungen att anställa en ny kock???? Det borde ju vara T som skulle få denna pungspark att gå ner i tid. Det är ju han som inte klarar av sitt jobb. Allt detta är sjukt, har varit på min högst chef A. Han håller med mig och anser att det är fel att jag har fått gå ner i tid men att de inte kunde göra något. Jag känner mig förbisedd och besviken. Jag kommer hädanefter INTE göra det där lilla extra. Fazer Amica vill behålla personal som inte är kompetent, inte tar ansvar och sådana som drar benen efter sig. Jag blir så trött.

Måste nu försöka sälja av massa saker så att jag kommer ha lite pengar när detta händer. Ska gå igenom mina tillgångar och se vad jag kan göra mig av med. Mycket går i spillror nu. Vi skulle bland annat vara på Ekerum i sommar, det har jag inte råd med nu. Vi brukar inte unna oss särskilt mycket, aldrig gå ut, inte äta ute, inga semestrar, inte nya kläder...ändå räcker pengarna knappt. Hur blir det nu? Ingen som vet.

Nu ska jag gå ner till stan för att hämta min mammas böcker på Bokia.
Ha det bra, Mari

Inga kommentarer: