torsdag 22 januari 2009

Olycka och lycka

Veckan började inte speciellt bra, min axel gick ur led på jobbet. Min vän K hjälpte mig att få den rätt igen men det gjorde så fruktansvärt ont att jag fick åka ner till vårdcentralen. Blev skickad till röntgen. Det visade sig att axeln hade kommit rätt utan några skador i "kulan" eller strålbenet, skönt men ack vad ont det gjorde. Så jag blev satt på smärtstillande och vila dvs sjukskrivning. Ni som känner mig vet att jag hatar att vara sjukskriven, så i dag gick jag och jobbade, det gick fint.

Men nu till lyckan. Som ni vet så blev jag varslad på 20% av min tjänst i torsdags. Jag stod på mig, skickade in brev och ringde x antal samtal till div. människor, något stod inte rätt till. I går eftermiddag ringde det från kontoret i Göteborg, jag får behålla min tjänst. De har gjort fel...Såååå härligt. Det kändes bra att man kunde få rätt som en "vanlig" person.


Ebba har fått en ny kompis, Platon, en dansk svensk gårdshund på 2,5 år. Han var nästan dubbelt så stor som Ebba. Han väger runt 14 kg. De är väldigt lika till sättet och när de leker. Alltid kul med ny bekantskap, roligt är att vi bor "grannar", de bor i lägenhetslängan mitt emot oss. Så nu blir det nog mycket bus framöver.



Visst är de söta de små djuren? Man blir hur som helst helt lycklig när man ser dem=)


Ha en fortsatt bra kväll.

/Mari

Inga kommentarer: