måndag 5 januari 2009

Minisemester

Jag och Tina åker på en minisemester i morgon, en lyxkryssning till Åland med Birka Paradise, detta ser jag fram emot. Julen har varit, som vanligt, mycket stressande men även mycket roligheter har hunnits med.

Ebba älskar sin "ankianka" som hon fick av Magnus och grisen som hon fick av mig. Även jag fick en hel del bra julklappar såsom en TomTom GPS , en sittsäck med tillhörande fotpall och givetvis kläder.

Nu de senaste dagarna har det varit riktigt kallt här, -14 c på natten och en ca -10 c på dagen. Vi har varit ute och gått en hel del, så länge man håller igång fryser man ju inte. Vi var ute på isen med Ebba, det älskade hon. Var tänkt att vi skulle åka lite skridskor men så blev jag sjuk, återigen, jätteförkyld. HÄRLIGT.

Den 12 januari börjar jag jobba igen, det är inte lika spännande, det är himla skönt att vara ledig. Visserligen är det bara skönt när andra är hemma också, jag är inte direkt någon ensamvarg, även om jag tycker det kan vara skönt att vara hemma lite då och då. Jag funderar på att ta ut mina två veckors semester sen till sommaren och vara på Öland med Ebba själva, och bara mysa och vara ute i naturen. Får se vad chefen säger om det bara=) Vore väl på sin plats kanske att packa det sista och sedan försöka sova lite, man har ju vänt lite på dygnet nu, även Ebba som har blivit en sjusovare.'

Håll tummarna för att jag får en härlig semester med mycket roligheter.
Ha det bra.

Inga kommentarer: