torsdag 9 oktober 2008

Torsdag=ridning


På torsdagar rider jag....när jag kan vill säga. Tyvärr så gör min sjukdom att jag inte alltid kan göra det som betyder mest för mig. För alla er som inte vet så har jag haft en häst i 10 år som heter Leila Li Prophet. Innan dess hade jag en ponny vid namn Lipton så jag har hållt på med hästar väldigt länge.

Det var värst i början,såklart. Att inte kunna rida, inte åka upp till stallet och umgås, inte känna doften, inte kunna rida ut en sådan där fin dag och bara vara. Det är sådana saker jag saknar, önskar ibland att man kunde vrida tillbaka tiden. Det har varit mycket på jobbet nu så det var alldeles utmärkt att få komma ut och rida, som sagt var, jag saknar det.

Har tyvärr inte hunnit med att umgås mer Ebba idag, inte heller Magnus. I går var vi på hundkursen, avslutning. Det roliga är att jag ska nog vara med som kursledare till våren, eller inte kursledare men kurshjälpare, det ska bli kul. Magnus sov över här i Braås igår, jag har bott hemma hela veckan beroende på tidiga morgnar och sena kvällar med jobbet och diverse aktiviteter. Lägger upp en bild på Leila och mig.

Sov gott

Inga kommentarer: