onsdag 15 oktober 2008

Långt om länge

Länge sedan jag uppdaterade här. Har hänt mycket sedan i torsdags. När jag kom hem från jobbet i fredags kände jag mig lite konstig. På lördagen när jag vaknade kunde jag knappt prata, halsen helt förstörd. Typiskt tänkte jag när jag skulle på fest till Fidde. Hur som haver gick jag på festen ändå, trevligt som alltid. Lägger upp lite bilder sedan.

På söndags morgonen var det riktigt fint väder, fick för mig att Ebba skulle få spåra lite. Åkte upp till Karryd på eftermiddagen där min pappa har en jaktstuga. Tänkte mig att vi skulle spåra lite på ängen där. Jag gick och la spår och när vi kommit en bit så är det några som testar sina älgstudsare där så då blev Ebba lite okoncentrerad. Pappa gick då en runda...Jag, sa åt honom att lägga ett kort spår då hon bara spårat ca 80 m innan. Pappa som är jägare tyckte att det var väl inget. Han la ett spår på över 1 km,i skogsterräng. Jaa, visst, Ebba är duktig men det var väl lite att ta i när det var andra gången hon skulle spåra. Men vet ni vad? Hon klarrade det, hon hittade Bobby efter ca 1 km. Bara jag som trasslade in mig i spårlinan och allt ris som låg i skogen. Jag har aldrig hållt på med spår men försöker så gott jag kan, det är riktigt roligt och det tycker Ebba också.

Måndag blev det och jobb som vanligt. Jag var verkligen jättesjuk men gick ändå till jobbet dum som man är. Sen blev det tisdag, gick till jobbet men fick gå hem vid 13.00. Så på den banan är det. Är nu hemma med feber och hosta, inte alls kul. Har bakat lite idag, Magnus ska ha fika med sig till jobbet på fredag. Har bakat trippelchoklad muffins, lime och kokoskaka och sedan en vitchoklad och kanelkaka med chokladöverdrag, de blev jättebra allihopa.

I kväll blir det Grey´s Anatomy, mitt favoritprogram, ALL TIMES.

Avslutar detta inlägg med en eloge till Magnus, Ebba och "mitt" gamla gäng Kalle och Fidde

1 kommentar:

Skagge sa...

Vår lilla spårhund!!!! :)