tisdag 7 oktober 2008

Tisdag kväll

Tisdag kväll är det och vi har hunnit med såååå mycket. Började jobba kl 5.00 och har givetvis jobbat till kl 15.30. Sen var jag och hämtade Ebba hos sin "dagmamma", dvs min mormor, sen åkte vi hem, var hemma 10 min innan min bror ringde och behövde saker på ICA. Har även hunnit med en tur till tippen, skruvat ner min sängram och gått en 45 minuters runda med Ebba.

Trots tidigar morgnar med mycket jobb, så känner jag mig faktisk rätt pigg. Visst har jag ont men jag känner mig inte alls lika arg och bekymrad, det känns skönt. Jag gillar egentligen inte hösten, det blir kallt, mörkt och oftast regnigt men en kväll som denna är visserligen svår att slå. Hög luft, de fina färgerna på träden, sjön som låg helt stilla och en sol som går ner, det är skönt att få och kunna gå en runda. I bland önskar jag att vi bodde i Braås, att jag slapp pendla men sedan vill jag nog egentligen bo i Växjö, trivs i vår lägenhet fast Ebba vill ha hus så fort som möjligt.

I morgon är det avslutning på hundkursen, trist men sant. Tiden går så fort, nu när hon dessutom löpt så har vi ju missat tre gånger. Det är trist att man inte får vara med då, jag menar man möter ju som hundägare(hanhundsägare) mer eller mindre alltid någon löptik, jag tycker att det borde vara en bra "störning" på hundkursen. Vår ledare höll med, de skulle tydligen ta upp det på nästa möte. Hoppas och håller tummarna nu att de kommer besluta att man får vara med på träningarna med sin löptik.

Ikväll är det Ugly Betty, det är härligt, jag kommer bädda ner mig i sängen och titta på det för att sedan sova, det tär lite på en att börja jobba kl 5, men som sagt var, det hade jag gärna gjort om jag hade fått gå hem vid 13.30 tiden istället för 15.30.

Nu alla, ska jag och Ebba äta lite kvällsmat. Ebba får sin mat (Hill´s adult chicken) i en PET-flaska nu, det gillar hon riktigt mycket, blir nästan sur när hon får sin mat i matskålen.

Ha en bra kväll allihopa.

/Mari och Ebba

Inga kommentarer: