måndag 11 januari 2010

Sjuk

Ja, sjuk är väl det minsta man kan säga....döende är nog rätt ord. I torsdags började jag jobba, tyckte det kändes bra men hade ont i halsen så ringde till vårdcentralen så de kunde skriva ut tabletter till mig då mina mandlar var så stora. Jag var där nere kl 14.00, hade inte halsfluss(?!) men hög sänka, på 34 tror jag. Fick tabletter utskrivna,åkte å jobbade.

Var trött och så men åkte å hämtade pencillinet på apoteket. Tog tempen kl 17, den visade min vanliga temp på 36,4 grader. Frös som bara den men trodde att jag kunde jobba då jag inte hade feber. Sen blev jag trött vid 20.45 och gick å la mig. Tog tempen igen, hade då 39,8 grader. Var riktigt dålig vid det laget så det var ju bara till att ringa chefenn. Sååååå typiskt när man har varit ledig. Så sedan i torsdags har jag varit sängliggandes, har inte varit utanför sovrummets dörrar knappt. Halsen är jobbig, kan inte svälja men nu hoppas jag att det blir bättre. Å så i morse när jag vaknar är ögat helt igenklibbat, då har jag fått en ögoninflamation...HÄRLIGT.

Kan ju undra varför jag alltid blir sjuk när jag varit ledig en längre tid....
Har hur som helst världens snällaste hund. Hon har inte vikit från min sida en enda gång, hon sover jämte mig, hon blir tom orolig när mamma, pappa eller Bobby går ut med henne, hon undrar så hur det är med mig.

Nu ska jag återgå till vila. Vill ju jobba imorgon.

/Mari

Inga kommentarer: