tisdag 5 januari 2010

Jobbångest


Jobbångesten har inte infunnit sig ännu. Jag har varit ledig över jul och nyår, dvs i 14 dagar....det har varit skönt. Ebba och jag har myst kvar länge i sängen, tagit långa frukostar mm. I morgon kommer det väl som vanligt vara svårt att somna, nu när man vänt dygnet.
Bilden är tagen i somras på Öland. Ebba älskar Öland, liksom jag och Magnus. Nu är det bara tre månader kvar tills vi kommer dit igen.
Husletandet går vidare. Vi har ju ett hus som vi gärna vill ha. Vi får köpa det när de nuvarande ägarna hittar en lägenhet i stan. Vi vill ha det nu, det är vårt drömhus...GE OSS. Under tiden vi väntar så kollar vi på andra hus...men inget är lika bra som det.
Bara jag uppe här, både Magnus och Ebba ligger däckade i soffan. Inget bra på tv heller och mina böcker är utlästa. På tal om böcker, glöm inte läsa Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson från Växjö. Det är en riktigt bra bok, rolig, spännande...ja den har allt.
Nu ska jag "joina" dem i soffan tror jag, ser otroligt mysigt ut=)
Godnatt

Inga kommentarer: