fredag 21 november 2008

I love you, I love you

I love you, I love you säger jag alltid till min hund, säkert 20 gånger om dagen. Det är egentligen inget som jag har reflekterat över innan Karl sa det när vi körde hem från jobbet. Jag borde egentligen inte ha djur, inte något alls. Djuren blir mitt liv, mitt allt. Jag sörjer fortfarande Cicci, som gick bort den 9 maj 2008. Det är alla de små detaljerna som kryper fram, som i dag t.ex när det var snö när man vaknade, då kom ju tankarna när hon var helt tokig när hon såg snön. På jobbet stod jag och skar kalvsylta, som var Ciccis favoritmat, då tänker man ännu en gång på henne. Jag undrar om saknaden någonsin kommer försvinna?!

Nu till något helt annat, i morgon lördag, ska jag med familj åka till Danmark och göra Köpenhamn osäkert. Det ska bli väldigt trevligt. Nästa helg ska Magnus och jag till Stockholm, kommer kännas konstigt att vara utan Ebba två nätter. Det går nog bra, hinner nog knappt tänka på henne, joooo, det gör jag alltid. Någon som har något förslag på vad vi ska hinna med i Stockholm?


Nu har idol precis börjat, mitt fredagsnöje. Ses och hörs. Lägger ut en bild på min älskade Cicci (Jessie, Baby, Biffen, Spägrisen, Baby Beauf, ja kärt barn har många namn.)

<3


Inga kommentarer: