torsdag 13 november 2008

Busig Ebba


I dag är Ebba busig, vi tränade lite innan, "HIT", "SITT", "STANNA", "SITT FINT", "LIGG" mm. Hon tycker att det är jätteroligt och hon är väldigt duktig. Man skulle ha ork att öva med henne varje dag, då både hon och jag tycker att det är kul.


Ebba har varit hos farmor Svea i dag då mormor Anna-Lisa var på begravning. Hon skötte sig med bravur, hon ville knappt gå hem. Tror nog allt att farmor tyckte det var roligt med lite sällskap av en hund igen, hon har ingen haft sedan Cicci var där och det är ett bra tag sedan då Cicci hade svårt att gå i trappor de sista åren.


För övrigt är helgerna planerade till fullo. På lördag ska vi på dop till min kusins barn, Tuvalie. Söndag ska jag träffa en kompis. Nästa helg åker jag med min familj till Köpenhamn på lördagen medan Magnus och Ebba håller sig inom Sveriges gränser. Helgen efter det ska Magnus och jag till Stockholm, min födelsedagspresent=) Det ska bli jättekul, blir nog konstigt utan Ebba antar jag. Har inte varit borta från henne mer än två nätter sedan i maj, då jag var på sjukhuset i Västervik. På tal om Västervik och sjukhus så har jag börjat må sämre igen, har ont och känner mig stressad, konstigt då jag till och med är färdig med julklapparna. Jobbigt är det att ha ont och behöva vara orolig att inte veta om hur jag ska orka med veckan.


Nu till något helt annat, min kära vän Karl flyttar i dag till sin första lägenhet, jag hoppas att han och Mimmi kommer att trivas mycket bra där.


Ha en bra kväll-

Inga kommentarer: